Ugrás a fő tartalomra
Kezdő vadász blog

Komlói Weaver sínes szerelék

FÉG Mauseremen egy kifordítható szerelék volt colos gyűrűvel. Mivel új gyűrűt kellett volna vennem a Delta Titanium 2.5-15x56 HD SF 4a céltávcsövemhez, elkezdtem más lehetőségek után nézni.
A Weaver sín elterjedtsége és modularitása miatt egyből megtetszett, valószínűleg nem hiába használja rendszeresítve a legtöbb hadsereg sem.
Nagyon tetszett a Leupold QRW (Quick release Weaver), azonban a puskám egyedi furatai miatt erről le kellett mondanom.
Maradt az egyedi gyártás. Felhívtam a PI-MONTAGES-t Komlón, akik azt javasolták, hogy vigyem el a fegyverem hozzájuk, méretet vesznek, majd legyártják és postázzák. Sajnos Komló sem az állandó, sem az ideiglenes lakóhelyemhez nincs közel, ezért komoly szervezést igényelt a szállítás, lévén hogy nincs autóm.
Megérkeztem Komlóra, levették a méreteket, majd már éppen búcsút vettünk volna, mikor még egy mérésre visszahívtak a műhelybe. Mérés közben az egyik szakembernek megakadt a szeme egy szereléken. Rápróbálták, és tökéletesen illeszkedett a puskámra. Azt mondták, ez szökőévente sem szokott előfordulni, nagyon ritka eset. A szerelék 30mm-es gyűrű párral együtt 37.000Ft-ot kóstált. A helyszínen fel is szerelték, így boldogan utaztam haza az új Weaver raillel.
Nagyon elégedett voltam mindennel, csak ajánlani tudom a csapatot!

Üdv a vadásznak/leendő vadásznak, tisztelet a vadnak!

Szeretnél újabb bejegyzéseket olvasni?
Igen
Nem
Create a survey with PollMaker

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen kalibert válasszak? - Kezdő vadász mindenes kalibere

Kedves Olvasó! Kedves kezdő vadász! Először is leszögezném, hogy ha netalántán azt várod tőlem, hogy olyan kaliber választását ajánljam, amit senki más nem ajánl, akkor rossz helyen jársz. Mivel kezdő vadászról beszélünk, ezért csak egy golyós puskát feltételezek, így itt ugyanúgy nem fogsz találni .223 Remingtont, ahogy 375 H&H MAG.-ot sem. Először átnézzük a hazai, valamint a német és az osztrák vadászati törvényekben szereplő nagyvad vadászatára a lőszer kritériumokat: minimum csőtorkolati (E0) vagy 100 méteren vett (E100) energiákat, valamint lövedék átmérőket. Megnézzük, hogy melyek azok kaliberek, amelyek teljesítik ezeket a feltételeket. Táblázatban összefoglaljuk a lövedékek sebességét, energiáját, esését különböző távolságokon. A vad védelméről, a vadgazdálkodásról, valamint a vadászatról szóló 1996. évi LV. törvény kimondja, hogy "a gímszarvasra, a dámszarvasra, a muflonra, valamint – a 6. pontban meghatározott kivétellel (a sörétes vadászlőfegyverből kilőhető gol

Céltávcső felszerelése

Miután beszereztem az összes összetevőt a céltávcső felszereléséhez (puska, szerelék, céltávcső), kezdődhetett a folyamat. Olvastam a témában több vonatkozó cikket, néztem rengeteg videót, majd mérnökként úgy éreztem, hogy nem kell ehhez nagy ész, így nekiálltam egyedül. Nem lehet olyan bonyolult egy céltávcső felszerelése. Felhasznált eszközök: Jó minőségű imbuszkulcs készlet Kis mágneses vízmérték Fonal, a végén súllyal Papírcsík A puskát egy asztalon kiékeltem, majd azt figyelembe véve, hogy a céltávcsövet a két gyűrűvel egymástól a lehető legtávolabb kell rögzíteni, megkerestem a gyűrűk helyét. Nálam a hátsó pontosan a Weaver sín végére esett, az első pedig elölről a harmadik horonyba. Mindeközben figyelembe vettem a céltávcső szemtávolságát is, melyet a gyártó 98-99mm-ben határozott meg. Természetesen ekkor még csak a gyűrű alsó része volt felszerelve, melyre papírcsíkot helyeztem, hogy a céltávcső festése ne sérüljön. Miután megvolt a távcső helye, eltávolította